تنظیم فضای کاری اتوکد

در این مقاله سعی داریم به وسیله جعبه ابزار Workspaces فضای کاری اتوکد را طوری تنظیم کنیم همیشه با چند کلیک ساده فضای کار شما تغییر کند.

این جعبه ابزار، از اتوکد 2006 به بعد وارد دنیای اتوکد شد تا کارایی اتوکد بیشتر شود. موقع کشیدن نقشه و 3 بعدی کردن آن مواردی پیش می آید که باید چندین دفعه ابزار های 3 بعدی را بیاریم و بعد از استفاده آن را ببندیم اما این کار زمان زیادی را می گیرد و همیشه خوشایند نیست.

بعد از نصب اتوکد، برنامه دو محیط اتوکد کلاسیک و 3 بعدی را در اختیار ما می گذارد. که محیط کلاسیک به شکل زیر هست و معمولا جعبه ابزار های آن به این شکل قرار گرفته اند.

 

1

 

حال شما محیط کاری خود را به هر نحوی که دوست دارید تغییر بدهید. به فرض مثال اول یک فضای کاری برای مواقعی که فقط دستورات دو بعدی را نیاز دارید درست کنید. مانند شکل زیر

 

2

 

سپس نوبت به ذخیره آن می رسد. شما باید برای ذخیره و تغییر محیط کاری خود پنجره Workspaces را در محیط کاری خود داشته باشید. در غیر این صورت از طریق کلیک راست بر روی جعبه ابزارها میتوانید آن را بیاورید.

 

3

 

اگر دوست ندارید این پنجره را در محیط کاری خود داشته باشید میتوانید از طریق منوی Tools به امکانات این پنجره دست رسی یابید.

 

4


 

 

5

 

حال برای ذخیره فضای کاری Save Current As… را انتخاب کنید

6

 

تا پنجره Save Workspace باز شود. نامی را برای محیط کاری خود انتخاب کنید و بر روی Save کلیک کنید.

 

7

 

محیط کاری به نام آنچه که شما نوشته اید ذخیره میشود.

حال ابزار های 3 بعدی را بیاورید و محیط کاری خود را مانند شکل زیر تغییر دهید.

 

8

 

و آن را بار دیگر به روش قبلی ذخیره کنید.

حال از طریق پنجره Workspace محیطی را که اول ذخیره کرده بودید انتخاب کنید، با انتخاب آن محیط کاری شما تغییر میکند و به شکل نحوه اولی که ذخیره کرده اید تغییر شکل میدهد.

 

9


 

برای عدم نمایش دو محیط کاری خود بر روی آیکون زیر کلیک کنید

 

10


 

یا از منوی Tools> Workspaces> Workspace Settings… را انتخاب کنید و از پنجره باز شده تیک دو محیط کاری ذخیره شده توسط خودتان را بردارید و بر روی Ok کلیک کنید.

 

11

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد