کتاب 100 خانه

کتاب 100 خانه 

مجموعه ای از بهترین خانه های جهان 

100OF THE WORLDS BEST HOUSESگردآوری:کاترین اسلیزر- ترجمه:دکترفاطمه مهدی زاده-فاطمه وفا
ناشــر: انتشارات سروش دانش
نوبت چاپ اول: 1388
شمارگان: 2000 نسخه
قیمت: 158000 ریال
ISBN:
978-964-9973-30-2


این کتاب از برجسته ترین کتابهای مصور معماری است که توسط انتشارات سروش دانش ناشر کتب معماری و به عنوان اولین کتاب از سری کتابهای سروش معمار منتشر میگردد .کتاب 100 خانه مجموعه ای از بهترین خانه های جهان را که توسط برترین معماران جهان طراحی شده اند و مورد تحسین قرارگرفته اند  به همراه عکسهای زیبا پلا نها و توضیحات لازم ارائه می دهد که هریک می تواند الهام بخشی برای طرح خانه ای جدید باشد.


چند تصویر منتخب از کتاب 


     



طراحی فرهنگسرا

تعریف : فرهنگسرا به مکانی اتلاق می شود که در آن فعالیتهای فرهنگی ، هنری و آموزشی صورت خواهد گرفت .  

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم می‌گردد. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. درایران تا امروز بیشتر فرهنگسراها در شهرتهران و چند شهر دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند. 

فرهنگسراها برپایه شیوه فعالیت به یکی از محورهای سه گانه شخصیت (کیستی)، محتوا (درونمایه) و نهاد می‌پردازند:

فرهنگسراهای شخصیت محور، عبارتند از فرهنگسراهای کودک، نوجوان، جوان، دانشجو، دختران، بانو، و سالمند.      فرهنگسراهای محتوا محور، عبارتند از: اندیشه، قرآن، ولاء، انقلاب، پایداری، هنر، ملل، قانون، تیره‌ها (اقوام)، ورزش، ماه‌ بهمن، کار، دانش‌ها، تندرستی، طبیعت، و فناوری اطلاعات.                                                                                 فرهنگسراهای نهاد محور، عبارتند از خانواده، مدرسه، و شهر.

ادامه مطلب ...

بام سبز


Green Roof


یک بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود. لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم "معماری سبز" را مد نظر قرار می دهند، نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود.

ادامه مطلب ...